I juni iværksatte Horoskopnettet en rundspørge blandt vores brugere vedr. hudcreme og ansigtscreme. Brugerne blev adspurgt omkring deres foretrukne hjemmeside med information omiring hudpleje og vi kan nu offentliggøre resultatet af rundspørgslen og udmelde, at Cremer.dk er vinderen.
Til trods for at hjemmesiden er relativt ny, er vi enige med brugerne i, at det absolut er den mest omfattende og dybdegående hjemmeside om alle slags hudcremer på nettet. De skriver bl.a. om solcreme, ansigtscreme, natcreme, dacreme, håndcreme og meget mere.
Vores gode anmeldelse af Cremer.dk er primært påvirket af, at det er tydeligt, at forfatteren har lavet meget grundig research på området – lige fra symptomer og behandlingsforløb til lister over ingrediens- og tilsætningsstoffer. Selv på Matas.dk og andre danske hjemmesider finder vi ikke produktbeskrivelser, der er lige så omfattende.
Horoskopnettets brugere består som bekendt primært af kvinder. Rent faktisk er der tale om en andel på omkring 90 procent. Dette gør automatisk, at vi har nemmere ved at søsætte denne slags undersøgelser, idet der unægteligt er flere kvinder end mænd, der bruger hudcreme mv. Dog er der flere og flere mænd, der er begyndt at se mere positivt på hudpleje. Hele 19 procent af alle mænd bruger i dag en eller anden form for ansigtspleje, mens tallene kun var 14 procent i 2015. Ergo er der tale om en stigning på hele 5 procent over 5 år. Med denne fart kan det antages, at alle mænd vil gøre brug af hudpleje om 81 år. Det bliver nok ikke helt tilfældet, men det er et tankevækkende regnestykke.
De mest populære cremer er også blevet kortlagt i undersøgelsen. Vi kan melde, at den type creme, som bliver brugt mest, er hudcreme. Altså en creme, der kan påsmøres alle steder på huden. Den næste creme er ikke særligt overraskende ansigtscreme. Derefter kommer håndcreme og natcreme – med solcereme som efternøleren.
På Cremer.dk skriver de også om hvordan mennesker brugte cremer for hundredvis af år siden. Der kan man godt tale om, at der er en lighed mellem horoskoper og cremer, da begge ting er noget, som har været brugt i mange hundrede år, hvis ikke tusinder. Mens horoskoper stadig tydes efter de oldgamle, antikke tydningsprincipper, har fremstillingen af hudcreme dog ændret sig væsentligt med årene. Alt dette samt mere kan du læse videre om på Cremer.dk.
Fordelingen af stemmer på forskellige hjemmesider faldt sådan her:
Cremer.dk – 58 %
Matas.dk – 22 %
Webapoteket.dk – 13 %
Austalian-bodycare.com – 7 %
Besøg Cremer.dk og se deres store udvalg inden for cremer. Da vi ikke har skrevet denne artikel i forretningsmæssig sammenhæng, kan vi ikke tilbyde rabatkoder eller lign. Artiklen er skrevet objektivt og er ikke sponsoret eller betalt af indehaverne af Cremer.dk.